środa, 28 września 2016

Trzeba przedrzeć się przez górę śmieci, by znaleźć skarb,
ale jeśli coś się trafi, warte jest wysiłku.
Przez niego zginę. K.A. Tucker

Było to moje pierwsze spotkanie z K.A. Tucker. Wielu moich znajomych książkoholików od dawna zachwycało się słynną serią "Dziesięć płytkich oddechów", dlatego sama postanowiłam zaryzykować i przeczytać Przez niego zginę. Mój wybór okazał się pełnym zwrotów akcji strzałem w dziesiątkę. Kiedy otworzyłam pierwszą stronę nie mogłam, aż do ostatnich oderwać się od lektury. Autorka spisała się na medal i trzymała mnie w niepewności do samego końca. Doskonała powieść łącząca sensację z kryminałem. Obowiązkowa lektura dla czytelników lubiących dawkę adrenaliny.




Fabuła jest naprawdę ciekawa, wciągająca, pełna niespodzianek i mnóstwa pytań i domysłów.

Dwudziestoośmioletnia Maggie Sparkes, dziewczyna z bogatego domu i ogromnym majątkiem na koncie przyjeżdża do Nowego Jorku, by spakować rzeczy swojej jedynej i najlepszej przyjaciółki Celine, która popełniła samobójstwo. Kobiety wychowywały się razem od najmłodszych lat i były dla siebie jak siostry.

Policja zgromadziła mocne dowody. Twierdzą, że Celine połknęła całe opakowanie środków psychotropowych, popiła je wódką i już się nie obudziła. W szkatułce ukrytej w mieszkaniu przyjaciółki Maggie odkrywa jednak coś, co stawia wiele niewygodnych pytań. Musi dowiedzieć się czegoś o tajemniczym mężczyźnie, którego Celine kochała, chociaż miał stać się przyczyną jej zguby. Maggie nie wierzy, że pełna życia i planów na przyszłość przyjaciółka postanowiła z dnia na dzień odebrać sobie życie.

Szukając informacji, bohaterka odkrywa nieznane fakty z prywatnego życia Celine. Przypadkowo stawia się także na celowniku mordercy, który nie cofnie się przed niczym, by jego zbrodnie nie wyszły na jaw.


Nic innego nie mogę więcej powiedzieć na temat rozgrywającej się w powieści akcji, gdyż zepsułabym Wam całą zabawę. Przygotuj się więc na fantastyczną podróż do Nowego Yorku razem z bohaterami Przez niego zginę. Tajemnica połączona z romansem dostarczy ogromnych emocji. Gorąco polecam czytanie książki w czasie dnia wolnego, ponieważ kiedy zaczniesz nie możesz przestać.




Po przeczytaniu tej powieści stałam się fanką autorki i na pewno niedługo sięgnę po całą serię dziesięciu płytkich oddechów. Jej talent dobierania słów, tworzenia magicznego klimatu i zdolność trzymania czytelnika w napięciu jest po prostu spektakularny.  

Zapraszam i życzę miłej lektury!





2 komentarze:

  1. Ja jeszcze nie miałam okazji czytać jakiejkolwiek książki tej autorki, ale ,,Przez niego zginę" również przykuło moją uwagę i bardzo chcę ją przeczytać, właśnie przez tą ciekawą i wciągającą fabułę no i przez tę cudną okładkę. :3
    Lost in books

    OdpowiedzUsuń
  2. O, wygląda dość ciekawie :) I brawo za czarny strajk :)

    OdpowiedzUsuń