piątek, 20 maja 2016

Możesz się schować ze strachu. Albo żyć po swojemu.
Zawsze stanę przy Tobie. Gayle Forman


Od chwili kiedy pierwszy raz zetknęłam się ze stylem pisania Gayle Forman, autorka zajmuje jedne z pierwszych miejsc na mojej liście ulubionych pisarzy.  Kiedy otwieram książkę tej autorki, wiem, że zaraz przeżyje coś wyjątkowego, a po przeczytaniu obudzą się we mnie nowe emocje. Powieści są tak różne, ale za każdym razem trafiają w sam środek serca i duszy czytelnika, pozostawiając po sobie chwilę na refleksje. Dlatego nie było możliwości, abym nie sięgnęła po najnowsze dzieło - Zawsze stanę przy tobie




Czy kiedykolwiek ktoś z Was miał straszny sen, w którym okazuje się, że nie jesteś szalony, ale wszyscy wokół Ciebie, nawet rodzice i dziadkowie są o tym w pełni przekonani?




Świat pełen jest potworów,choć trudno je zobaczyć,nie mają kłów, krwawych szponów,wyglądają jak każdy.




Pewnego dnia straszny sen okazuje się dla Brit brutalną rzeczywistością. Jej własny ociec i macocha postanawiają oddać ją do ośrodka terapeutycznego - Red Rock, gdzie rzekomo leczy się zbuntowane nastolatki. Przypomina Wam to może historię kopciuszka?

Teraz jej życie spoczywa w rękach terapeutek o niedostatecznych kwalifikacjach, twardziela Szeryfa oraz okrutnej psycholog. Nikt nie zdoła przetrwać samotnie - lecz komu zaufać w miejscu, gdzie nagradzane jest donoszenie na koleżanki? Na szczęście Brit poznaje V, Bebe, Marthę oraz Cassie - cztery dziewczyny, dzięki którym może uda jej się nie oszaleć. Razem starają się zachować zdrowy rozsądek, by życie w Red Rock nie zmieniło się w ostateczny koszmar.


Przez większość czasu podczas czytania powieści czułam narastający we mnie gniew. Cały czas zadawałam sobie pytanie - dlaczego? Dlaczego ojciec Brit postanowił wyrządzić taką krzywdę swojemu dziecku? 




"-Tato! Tato, co jest grane? Co oni wyprawiają? 
-Proszę, proszę, nie zróbcie jej krzywdy - praktycznie błagał bandziorów. Potem spojrzał na mnie. 

- Kochanie, Brit, to tylko dla twojego dobra. Kochanie. 

- Coś ty wykombinował, tato?! - wrzasnęłam.
- Dokąd mnie zabierają?! 

- To jedynie dla twojego dobra Brit - powtórzył i zobaczyłam, że płacze co przeraziło mnie jeszcze bardziej."



Autorka doskonale pokazuje, że dorośli wcale nie zawsze wiedzą wszystko najlepiej i daje czytelnikowi możliwość poznania prawdziwej siły przyjaźni.





W najczarniejszej godzinie,gdy masz już dosyć walki,[...] kiedy pragniesz się poddać,pozwolić, by ogarnął cię mrok,obejrzyj się przez ramię,stoję za tobą o krok."





Ta krótka opowieść bardzo szybko wciąga i nie daje o sobie zapomnieć na długo po zamknięciu ostatniej strony. Mimo, iż książka adresowana jest do młodych, nastoletnich czytelników to okazała się naprawdę wartościowa i dojrzała. Gayle Forman ma niebywały talent do tworzenia historii które głęboko trafiają do serca i zachwycają. Porusza wiele trudnych tematów o których jednak powinno się rozmawiać.

Zachęcam do przeczytania tej i każdej innej powieści autorki. Naprawdę warto. Idealna propozycja na wieczór.


4 komentarze:

  1. Jeśli chodzi o Forman, to na razie mam na koncie tylko historię Mii i Adama, ale na pewno w przyszłości sięgnę po inne tytuły, bo ta seria mnie zachwyciła.

    OdpowiedzUsuń
  2. Przyznam, że ja nieco zraziłam się do twórczości tej autorki po przeczytaniu "Zostań jeśli kochasz" i na razie chyba nie planuję czytać innych jej książek ;)

    OdpowiedzUsuń