piątek, 13 maja 2016

Poczucie winy nie jest tak ciężkie jak poczucie straty,
ale więcej Ci zabiera.
Zbuntowana w interpretacji Anny Dereszowskiej.

Kolejny raz zamierzam przekonać Was do sięgania po audiobooki. Bardzo długo nie mogłam się przekonać do idei, że ktoś mi czyta książkę i nadaje jej własną interpretację, aż pewnego razu znalazłam na nie swój sposób. Ostatnio zmieniłam swój środek transportu zawożący mnie do pracy. Komunikację miejską zastąpiłam dużo bardziej komfortową jazdą samochodem. Niestety bardzo szybko zauważyłam, że coraz mniej czasu poświęcam na czytanie książek i dzięki temu przypominałam sobie właśnie o audiobookach. I co? I strzał w dziesiątkę! Od pewnego czasu jestem oazą spokoju, bo stanie w korkach umila mi głos lektora. Ten format jest idealny dla ludzi, którzy z różnych powodów nie mogą przeczytać książki, a nie chcą nawet na chwilę rozstać się z literaturą.




Chyba nie ma osoby, która nie słyszałaby o Niezgodnej. Trylogia cieszy się niemałą popularnością, zarówno książka jak i film. Pierwsza część tak mnie wciągnęła, że musiałam jak najszybciej zacząć kolejną, aby poznać dalsze losy Tris.

Altruizm (bezinteresowność), Nieustraszoność (odwaga), Erudycja (inteligencja), Prawość (uczciwość), Serdeczność (życzliwość) to pięć frakcji, na które podzielone jest społeczeństwo zbudowane na ruinach Chicago. Każdy przechodzi test predyspozycji, a potem w krwawej ceremonii musi wybrać frakcję. Ten, kto nie pasuje do żadnej, zostaje uznany za bezfrakcyjnego i wykluczony. Ten, kto łączy cechy charakteru kilku frakcji, jest Niezgodny i musi być wyeliminowany…





Boję się, że jeżeli zacznę płakać, to nie przestanę, póki całkiem nie wyschnę i nie pomarszczę się jak rodzynka.



Wybór Tris zburzył jej świat, ale i połączył z Nieustraszonym Cztery. Jego uczucie pomaga przetrwać jej wśród krwawej walki frakcji. Tylko on rozumie jej rozpacz. I tylko on zna jej tajemnicę… Konflikt frakcji zmienia się w wojnę. Wśród Nieustraszonych szerzy się zdrada. A Tris staje przed kolejnym wyborem. Czy zaryzykuje wszystko, żeby ocalić tych, których kocha?






Ale pamiętaj, że czasem ludzie, których nękasz, stają się silniejsi, niżbyś chciała.



Powieść napisana jest naprawdę prostym i przyjemnym językiem. Anna Dereszowska sprawdziła się perfekcyjnie w roli lektora. Każde słowo wypowiedziane z jej ust idealnie wprowadza czytelnika w lekturę. Razem z bohaterami spędziłam cudowne chwile i nie mogę doczekać się następnego tomu. Historia przyciąga czytelnika i nie pozwala na nudę.



Każdy z nas toczy wewnętrzną wojnę. Czasem to ona utrzymuje nas przy życiu. A czasem to ona nam zagraża.


Być może książka Veroniki Roth była w pewien sposób inspirowana powieściami antyutopijnymi i dystopijnymi, które osiągnęły niewątpliwy sukces. Widać tutaj pewne podobieństwo do Akademii Wampirów czy Igrzysk Śmierci. 
Ale czy mi to przeszkadzało? Zupełnie nie. 
Zatraciłam się w razem z bohaterami do samego końca.




Łzy mają jedynie nawilżać oczy. Nie ma żadnego racjonalnego powodu, żeby gruczoły łzowe nadmiernie produkowały łzy pod wpływem emocji.



Zachęcam Was do sięgnięcia po tę wciągającą serię!
Każdy znajdzie tutaj coś dla siebie.


Coraz częściej zdarza mi się słyszeć z ust znajomych i rodziny - "Nie mam czasu na czytanie książek!". Poza czasem spędzonym w miejscu pracy, często poświęcamy jeszcze wiele godzin w domu by wyrobić się z zadaniami bieżącego dnia i przygotować na następny. Wszystko rozumiem, sama pracuję, studiuję i do tego również mam masę obowiązków domowych. Nie zapominajmy również o życiu prywatnym. Ale jak to się stało że czytanie, które dawniej było oznaką inteligencji, teraz ewoluowało do roli fanaberii? 

Dlatego audiobooki są idealną odpowiedzią na brak czasu. 
Możemy przecież słuchać ich wszędzie. W autobusie, samochodzie, kuchni, przy miotle, mopie i szmacie!




Jeśli jeszcze nie słuchacie audiobooków to koniecznie spróbujcie. Naprawdę warto. Nie tylko rozwijają wyobraźnię, poszerzają wiedzę, uwrażliwiają, ale doskonale sprawdzają się podczas podróży, sprzątania czy leżenia do góry brzuchem. A jeżeli jesteście miłośnikami takiego formatu to czekam na Wasze propozycję. 


  
Za udostępnienie audiobooka dziękuję


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz