sobota, 14 listopada 2015

Sekretnik, czyli przepis na szczęście.
Katarzyna Michalak

Ostatnimi czasy na moich półkach znalazło się tyle książek, że nie sposób było je wszystkie tak szybko przeczytać. Właśnie dlatego postanowiłam, że dopóki nie nadrobię zaległości będę omijać wszystkie księgarnie dalekim łukiem. Niestety, a raczej stety kiedy miałam kwadrans wolnego czasu moje postanowienie szlag trafił . Wolny kwadrans to niestety zbyt długo dla kogoś głęboko uzależnionego. Od progu zostałam brutalnie zaatakowana, a chwilę później, nie wiedząc zupełnie, jak to się stało, tkwiłam w ogonku do kasy z czterema książkami pod pachą. Jedną z nich był właśnie Sekretnik autorstwa Katarzyny Michalak. Niezwykle zaintrygowała mnie piękna okładka, twarda oprawa, a także poręczny rozmiar poradnika - który zmieści się w każdej kobiecej torebce.
Czego chcieć więcej?!






Każdy z nas ma marzenia, które chce spełnić. Problem jednak w tym, że często te marzenia w wirze codziennego życia schodzą na dalszy plan. Często spotykamy na naszej drodze ludzi, którzy wiele osiągnęli, jednak my rezygnujemy ze swoich marzeń myśląc, że nie damy rady, że się nie uda.
Nasza droga do realizacji marzeń i celów wcale nie musi być taka trudna To, co nas spotyka w życiu, jest w dużej mierze uzależnione od nas samych. Często nie osiągamy nic wielkiego, ponieważ albo nie wiemy, czego tak naprawdę chcemy, albo uważamy, że nie jesteśmy w stanie tego dokonać. I tutaj popełniamy największy błąd - boimy się marzyć. Zamiast możliwości i szans, szukamy problemów. Zamiast na rozwiązaniach, skupiamy się na samej przeszkodzie. Przecież każdą przeciwność na naszej drodze możemy obejść bokiem, górą lub prześlizgnąć się pod nią, albo wykorzystać jako szansę do losu.


Przewodnią ideą poradnika jest właśnie sięganie po marzenia.
Willa z basenem. czerwone Porsche, Lexus, Książę na białym koniu? A może wymarzona praca?

Nikt z Nas nie potrzebuje czarodziejskiej różdżki, by spełnić to o czym marzy. Wystarczy wyobraźnia, odwaga, chęć i determinacja w dążeniu do celu. Jeżeli uwierzymy w swoje marzenia, przekonamy świadomość, zdobędziemy się na szczerą rozmowę ze sobą to wszystko jest możliwe.


Katarzyna Michalak dzieli się z czytelnikami swoimi doświadczeniami i przemyśleniami. Pokazuje, że mimo iż droga do sukcesu bywa kręta i wyboista to nie wolno z niej zrezygnować. Nawet jeśli My przestaliśmy wierzyć w marzenia, to one wciąż wierzą w Nas.

Sekretnik to poradnik o kobietach dla kobiet.







Iść za marzeniem i znowu iść za marzeniem, i tak zawsze aż do końca.


 Nie wiem skąd tyle negatywnych opinii na temat Sekretnika. Przecież nigdzie nie jest napisane, że po jego przeczytaniu nasze wszystkie marzenia od razu się spełnią. Chodzi o to, żeby uwierzyć w siebie i robić to co się kocha. Autorka idealnie pokazała Nam drogę do osiągnięcia szczęścia - krok po kroku, strona na stornie, rozdział po rozdziale. Podczas czytania naprawdę świetnie się bawiłam. Mnóstwo razy uśmiechałam się sama do siebie. Momentami śmiałam się do łez. Katarzyna Michalak zaserwowała sporą dawkę dobrego humoru.  Powiem szczerze, że zaczęłam go czytać przed rozpoczęciem nowej pracy i mimo nerwów i obaw wiedziałam, że wszystko będzie dobrze, bo wierzę w swoją Moc Spełniania Marzeń. Wiedziałam, że tylko wtedy jeśli wykażę się odwagą i determinacją to osiągnę swój cel.
Udało się. 



Każda z Nas, każda kobieta jest przecież marzycielką.
Życzę Wam więc spełnienia wszystkich marzeń wspólnie z Sekretnikiem!


11 komentarzy:

  1. Mam podobnie jak Ty :) Masa książek w domu czeka na przeczytanie, a ciągle zahaczam o jakąś bibliotekę, księgarnie.. w efekcie stosik się powiększa a czas ostatnio za sprawą studiów kurczy.
    Okładka "Sekretnika" jest rzeczywiście przepiękna, ale raczej po tę pozycję nie sięgnę. Chyba nie przemawia do mnie taki typ literatury.

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepiękne wydanie. Wprost zachwyca. Ja mam tę książkę, ale w starej odsłonie. Jednak treść chyba jest ta sama. Tak mi się przynajmniej wydaje.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie sięgam po poradniki, więc na ten chyba też się nie skuszę. Ale wydanie jest świetne ;)
    Aleja Czytelnika

    OdpowiedzUsuń
  4. W sam raz dla dziewczyny:D
    Recenzja książki Terry'ego Pratchett'a & Stephen'a Baxter'a - ''Długa Ziemia'' już na moim blogu :)
    Recenzjonistycznie
    No Longer Nightmare

    OdpowiedzUsuń
  5. Mimo tak pochlebnej opinii ja jednak nie czuję się na siłach, aby sięgnąć po ten poradnik. Dodatkowo odstrasza mnie nazwisko autorki tej książki, bo dość się już o niej naczytałam. Tak, wiem - nie powinnam oceniać przed poznaniem, ale noo... boję się po prostu jej dzieł. Tyle w tym temacie. ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne wydanie, a nawet piękna reedeycja. Jednak jak bardzo lubię panią Michalak i jej książki, tak bardzo "Sekretnika" nie byłam w stanie zdzierżyć. Jedyna część jaka mi się podobała, to felietony na końcu (nie wiem czy w tym wydaniu też są zawarte).

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie spotkałam się nigdy z autorką i książką, ale po twojej recenzji z chęcią to zmienię :)

    countrywithbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie jestem przekonana do twórczości autorki, ale ostatecznie nie mówię nie ;)
    Thievingbooks

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie lubię poradników, więc mimo tego, że uwielbiam prozę Katarzyny Michalak, to chyba jednak się nie skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  10. Jestem właśnie w trakcie czytania ''Sekretnika'' i powiem, że o ile sama treść jest całkiem sensowna, to sposób narracji autorki niesamowicie mnie irytuje. Zobaczymy co będzie dalej ;)

    OdpowiedzUsuń